Trening siłowy: negatywne skutki zdrowotne

Trening siłowy bardzo często polecany jest osobom chcącym zrzucić zbędne kilogramy i poprawić sprawność. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ przyspiesza on metabolizm oraz dzięki niemu możliwe jest zachowanie dużej ilości masy mięśniowej co przełoży się na kształt sylwetki i tempo spalania tkanki tłuszczowej. Pozostaje tylko pytanie czy trening siłowy zawsze jest zdrowy?

Trening siłowy nie jest polecany osobom cierpiącym na dużą wadę wzroku lub nadciśnienie tętnicze, ponieważ podczas jego wykonywania dochodzi do stosunkowo dużych skoków ciśnienia tętniczego (także w gałce ocznej) co może spowodować pogłębienie wady wzroku lub znaczne uszkodzenie. Osoby mające dolegliwości ze strony kręgosłupa również powinny uważać. Oczywiście należy mieć na uwadze, że nie każdy ból pleców jest przeciwwskazaniem do treningu siłowego. Bardzo często ten rodzaj wysiłku jest wskazany dla takich osób. Natomiast w poważniejszych przypadkach zaleca się określenie stanu kręgosłupa u specjalisty, a nawet wykonanie rezonansu magnetycznego. Dzięki czemu będziesz mógł wyeliminować niektóre ćwiczenia, które mogą okazać się dla ciebie potencjalnie niebezpieczne.

W przypadku osób całkowicie zdrowych prawidłowo wykonywany trening siłowy nie ma negatywnego wpływu na zdrowie pod warunkiem, że trenujemy z rozsądkiem i zachowujemy poprawną technikę. Przykładowo wykonywanie martwego ciągu na zgiętych plecach może doprowadzić do poważnej kontuzji, np. rozlanie jądra miażdżystego poza obręb krążka międzykręgowego.

Trenuj z głową!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Nie trenuj po świętach! 15 wariantów wykroków na seksowne i szczupłe nogi Dlaczego nie powinniśmy rezygnować z rozgrzewki? Jak prawidłowo rozpocząć trening? To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń - dlaczego jest tak ważna? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Potwierdzone sposoby na szybkie spalanie tłuszczu Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – fakty i mity, proste i skuteczne ćwiczenia Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Sposoby na spalenie kilograma tłuszczu Ile kalorii spalasz podczas seksu? 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą W lustrze zauważył jak spod koszulki wystaje wielka fałda tłuszczu. Od tamtej pory zrzucił niemal 30 kg Z powodu wagi nie mogła bawić się z córką. W ciągu roku straciła 45 kg Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej Sześciopak - dieta, trening Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Jumping Fitness - kontrowersje i mity, a rzeczywistość Fitness Trendy CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa

Popularne w tym tygodniu:

Kiedy warto skorzystać z usług trenera personalnego?