Ćwiczysz codziennie? Nie marnuj czasu!

Każdy z nas znajdzie osobę wśród swoich znajomych, która wraz z nowym rokiem lub też nieubłaganie zbliżającym się sezonem letnim obierze sobie wielki cel, schudnąć! W tym celu rozpoczyna codzienną aktywność fizyczną trwającą kilkadziesiąt minut. Czy, aby na pewno jej postępowanie jest prawidłowe? Czy człowiek pragnący schudnąć, wyrzeźbić sylwetkę lub zbudować mięśnie jest skazany na codzienny trening?

Decydując się na zmianę swojego dotychczasowego stylu życia możemy wybierać różne ścieżki. Możemy pójść drogą codziennej umiarkowanej aktywności fizycznej lub wybrać regularny trening wykonywany dwu lub trzykrotnie tygodniowo. Która metoda jest korzystniejsza i pozwoli uzyskać lepsze rezultaty?

Codziennie wykonywana aktywność fizyczna ma wiele zalet, szczególnie jeżeli praca, którą wykonujesz ma charakter umysłowy, są to m.in. polepszenie stanu zdrowia, odprężenie umysłowe, lepsze samopoczucie i ładniejsza sylwetka.
Regularny trening wykonywany trzy razy w tygodniu w równym stopniu umożliwi osiągnięcie celu, dodatkowo ma kilka zalet i są to:

— brak monotonii treningowej i znużenia psychicznego,
— lepsza regeneracja organizmu między treningami,
— możliwość wykonania cięższego wysiłku,
— oszczędność czasu.

Większość z wymienionych korzyści jest kluczowa w momencie, gdy mamy ochotę wycofać się z walki o lepszą sylwetkę. Codziennie wykonywane ćwiczenia w którymś momencie przestają cieszyć tak jak na początku, a proces treningowy staje się przykrą, codzienną rutyną "do odhaczenia".

Dlatego, że trenujesz codziennie twój organizm nie ma możliwości w pełni się zregenerować i tym samym nie jesteś w stanie wykonywać trudniejszych treningów. Rezultat? Po jakimś czasie twoje treningi stają się mniej intensywne i zapewniają coraz mniejsze efekty.

Wiele osób nie podejmuje próby zmiany stylu życia ze względu na brak czasu…

Kto z nas nie narzeka dzisiaj na brak czasu? Czy na pewno jesteś w stanie poświęcić każdego dnia godzinę dziennie na ćwiczenia? Jeżeli tak, świetnie! Odpowiedz sobie jeszcze na pytanie jak długo będziesz miał ten czas? Miesiąc, dwa?
Aktywność fizyczna daje najlepsze rezultaty nie wtedy gdy wykonywana jest bardzo często i w dużej ilości, tylko wtedy gdy wykonujesz ją od dłuższego czasu.

Aby ukształtować sylwetkę należy także zwrócić uwagę na swój jadłospis, bowiem same ćwiczenia na niewiele się zdadzą gdy będziemy jeść nieprawidłowo. Dlatego warto korzystać z usług dobrych trenerów personalnych, którzy zaplanują trening i odżywianie osobie pragnącej odmienić swoje ciało.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego?

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Bieg po Nowe Życie