Nie trenuj po świętach!

Po świętach bardzo często widzę zwiększony ruch na siłowniach, klubach fitness. Ludzi uprawiających sport widuje się coraz więcej w tym okresie. Najprawdopodobniej dużą częścią z nich dyktuje chęć szybkiego spalenia świątecznych pierogów. Na swojej drodze spotykam też takich, którzy traktują wysiłek fizyczny jak pokutę za świąteczne ucztowanie... Czy to ma sens?

Jeżeli ktoś lubi się przemęczać, z pewnością nie można mu tego zabronić, ale serio, traktujesz aktywność fizyczną jako środek do odpokutowania za objadanie się? Całe życie chcesz trenować z myślą, że muszę iść na trening tylko po to, aby nie przytyć? Zamiast powiedzieć idę na trening, bo lubię trenować i po treningu bardzo dobrze się czuję, a sprawność, którą zdobywam dzięki odpowiednio dobranemu wysiłkowi dobrze wpływa na moją psychikę i codzienne funkcjonowanie? Serio nie jesteś sportowcem zawodowym żeby się tak poświęcać. Oczywiście nie ma nic złego w podejmowaniu aktywności fizycznej tuż po świętach, ale nie powinna ona być na tym samym poziomie intensywności co przed świętami. Obniż sobie intensywność o ¼ lub nawet 1/3, serio lepiej na tym wyjdziesz. Organizm i tak jest przeciążony nadmierną ilością jedzenia, której pewnie nie zdążył jeszcze strawić. Zapraszam do przeczytania rozszerzonej wersji artykułu na moim blogu
www.treningprzykawie.pl/po-swietach.
Ta sama zasada obowiązuje po Nowym Roku gdy postanawiamy, aby schudnąć. Dawkujemy stopniowo wysiłek fizyczny i bierzemy pod uwagę aktualną sprawność fizyczną. Idealnym rozwiązaniem jest zwrócenie się o pomoc do trenera personalnego, którzy weźmie pod uwagę wszystkie składowe i zaplanuje indywidualnie dopasowany trening dla klienta.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

15 wariantów wykroków na seksowne i szczupłe nogi Dlaczego nie powinniśmy rezygnować z rozgrzewki? Jak prawidłowo rozpocząć trening? To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń - dlaczego jest tak ważna? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Potwierdzone sposoby na szybkie spalanie tłuszczu Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – fakty i mity, proste i skuteczne ćwiczenia Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Sposoby na spalenie kilograma tłuszczu Ile kalorii spalasz podczas seksu? 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą W lustrze zauważył jak spod koszulki wystaje wielka fałda tłuszczu. Od tamtej pory zrzucił niemal 30 kg Z powodu wagi nie mogła bawić się z córką. W ciągu roku straciła 45 kg Najskuteczniejsze ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej Sześciopak - dieta, trening Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Jumping Fitness - kontrowersje i mity, a rzeczywistość Fitness Trendy CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening

Popularne w tym tygodniu:

Kiedy warto skorzystać z usług trenera personalnego?