Gdy nie mam ochoty na trening..., czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych?

Nowy rok to idealny moment na to, aby wprowadzić w swoim życiu zmiany. Także te dotyczące zmiany sposobu odżywiania, rozpoczęcie regularnej aktywności fizycznej czy po prostu zgubienie zbędnych kilogramów. Niestety oblężenie fitness klubów, które obserwujemy wraz z rozpoczęciem stycznia zaczyna drastycznie spadać już w połowie lutego. Dlaczego tak się dzieje?

Podejmując decyzję o przebudowie swojego ciała należy sobie przede wszystkim zdać sprawę, że kształtowanie ciała jest bardzo trudnym procesem, ponieważ wymaga ono natychmiastowych kosztów, a ewentualne zyski odroczone są w czasie. I nie chodzi mi tutaj tylko o kwestie finansowe takie jak zakup karnetu do klubu fitness czy karnetu na treningi personalne, ale przede wszystkim o to, że musisz poświęcić czas na: przygotowanie posiłków, odbycie sesji treningowej, odpoczynek.

Musisz także zmierzyć się ze swoimi słabościami i kryzysami, ze swoim "nie chcę mi się". Innymi słowy musisz włożyć wiele wysiłku w cały proces, aby pojawiły się zyski Twojej inwestycji — Twoje nowe ciało, nowa jakość. Nie zobaczysz tego od razu, potrzeba tygodni, miesięcy, aby uzyskać wymarzony efekt… Ale warto!

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Człowiek z reguły poddaje się, ponieważ wymaga zbyt wiele na samym początku. Chciałby zobaczyć spektakularne efekty po miesiącu pracy, a gdy tak się nie dzieje pojawia się niechęć do kontynuacji treningu. I te myśli, że ruch jest nie dla mnie, zdrowe odżywianie w sumie też nie, a najchętniej poleżałbym dziś na kanapie… Musisz przede wszystkim dać sobie czas na wdrożenie zmian. Nie ma możliwości zmienić swoich nawyków z dnia na dzień. To jest proces, który musi po prostu trwać.

W momencie gdy masz ciężki dzień, nic się nie układa, a w dodatku problemy w pracy i w domu dają się we znaki i jeszcze odzywa się Twój wewnętrzny leń, który najchętniej schowałby Cię pod czterema kocami i przezimował do wiosny, a Ty masz jeszcze iść na trening… W ten dzień potrzebujesz aktywności fizycznej bardziej niż kiedykolwiek indziej!

Najlepsze fitnessowe motywatory


Ma to ogromne znaczenie dla utrzymania Cię w wysokim poziomie motywacji. W momencie jeżeli odpuścisz, poczujesz się jeszcze gorzej i dodatkowo pojawi się uczucie, że znowu nie dałem rady, jestem do niczego… Idź na trening! Załóż buty i przyjdź! Zrób połowę tego co masz zaplanowane, ale przyjdź i poćwicz, utrzymaj regularność procesu, a gwarantuję Ci, że po wyjściu z siłowni poczujesz się lepiej i Twój dzień już nie będzie taki straszny.

Musisz mieć także świadomość, że kryzysy, chwile zwątpienia, trudne momenty będą się pojawiać i są zupełnie czymś naturalnym. Po dwudziestym kryzysie, którego doświadczysz zorientujesz się, że kryzys jest czymś co po prostu trzeba przetrwać — szybko przychodzi, ale równie szybko odchodzi, a im więcej kryzysów przezwyciężysz tym trudniej będzie Ci się poddać!

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Trenuj świadomie, osiągaj sukcesy i ciesz się życiem!
Norbert Gotz trener personalny

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie? Realizowanie własnych celów. 2 narzędzia, które wzmocnią Twoją samodyscyplinę 7 ćwiczeń na smukłe ramiona Efekty treningu HIIT 10 największych trendów fitness na 2017 rok Zimowe aktywności ruchowe, sport, spa i regeneracja Noworoczny trening na kaca 4 kroki do wymarzonej sylwetki. Jak trenować, by spełnić swoje noworoczne postanowienie o byciu fit? „Pompa mięśniowa”. Jak ją wzmocnić i utrzymać na dłużej? Trening całego ciała na smukłą sylwetkę w „małej czarnej” 7 ćwiczeń spalających najwięcej kalorii Efekty treningu interwałowego Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 asan jogi, które wykonasz przy biurku Trening, dzięki któremu lepiej będziesz wyglądać nago Efekty treningu modelek Victoria's Secret Trening Victoria’s Secret — ćwiczenia na biust, brzuch, pośladki i nogi Zimowe nabieranie masy mięśniowej Poświąteczne spalanie kalorii Krótki, intensywny i zabawny trening P90X3 Najlepszy trening na kaca

Popularne w tym tygodniu:

94-letnia Edna Shepherd uzależniona od ćwiczeń Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni Trening gibkości - jak poprawić gibkość? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę 4 zdania, które pracownicy siłowni chcieliby powiedzieć niektórym klientom Kontrola sylwetki Ćwiczenia weekendowe również obniżają ryzyko zgonu Trening w domu dla lenia. Tylko 2 dni w tygodniu.