Gdy nie mam ochoty na trening..., czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych?

Nowy rok to idealny moment na to, aby wprowadzić w swoim życiu zmiany. Także te dotyczące zmiany sposobu odżywiania, rozpoczęcie regularnej aktywności fizycznej czy po prostu zgubienie zbędnych kilogramów. Niestety oblężenie fitness klubów, które obserwujemy wraz z rozpoczęciem stycznia zaczyna drastycznie spadać już w połowie lutego. Dlaczego tak się dzieje?

Podejmując decyzję o przebudowie swojego ciała należy sobie przede wszystkim zdać sprawę, że kształtowanie ciała jest bardzo trudnym procesem, ponieważ wymaga ono natychmiastowych kosztów, a ewentualne zyski odroczone są w czasie. I nie chodzi mi tutaj tylko o kwestie finansowe takie jak zakup karnetu do klubu fitness czy karnetu na treningi personalne, ale przede wszystkim o to, że musisz poświęcić czas na: przygotowanie posiłków, odbycie sesji treningowej, odpoczynek.

Musisz także zmierzyć się ze swoimi słabościami i kryzysami, ze swoim "nie chcę mi się". Innymi słowy musisz włożyć wiele wysiłku w cały proces, aby pojawiły się zyski Twojej inwestycji — Twoje nowe ciało, nowa jakość. Nie zobaczysz tego od razu, potrzeba tygodni, miesięcy, aby uzyskać wymarzony efekt… Ale warto!

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Człowiek z reguły poddaje się, ponieważ wymaga zbyt wiele na samym początku. Chciałby zobaczyć spektakularne efekty po miesiącu pracy, a gdy tak się nie dzieje pojawia się niechęć do kontynuacji treningu. I te myśli, że ruch jest nie dla mnie, zdrowe odżywianie w sumie też nie, a najchętniej poleżałbym dziś na kanapie… Musisz przede wszystkim dać sobie czas na wdrożenie zmian. Nie ma możliwości zmienić swoich nawyków z dnia na dzień. To jest proces, który musi po prostu trwać.

W momencie gdy masz ciężki dzień, nic się nie układa, a w dodatku problemy w pracy i w domu dają się we znaki i jeszcze odzywa się Twój wewnętrzny leń, który najchętniej schowałby Cię pod czterema kocami i przezimował do wiosny, a Ty masz jeszcze iść na trening… W ten dzień potrzebujesz aktywności fizycznej bardziej niż kiedykolwiek indziej!

Najlepsze fitnessowe motywatory


Ma to ogromne znaczenie dla utrzymania Cię w wysokim poziomie motywacji. W momencie jeżeli odpuścisz, poczujesz się jeszcze gorzej i dodatkowo pojawi się uczucie, że znowu nie dałem rady, jestem do niczego… Idź na trening! Załóż buty i przyjdź! Zrób połowę tego co masz zaplanowane, ale przyjdź i poćwicz, utrzymaj regularność procesu, a gwarantuję Ci, że po wyjściu z siłowni poczujesz się lepiej i Twój dzień już nie będzie taki straszny.

Musisz mieć także świadomość, że kryzysy, chwile zwątpienia, trudne momenty będą się pojawiać i są zupełnie czymś naturalnym. Po dwudziestym kryzysie, którego doświadczysz zorientujesz się, że kryzys jest czymś co po prostu trzeba przetrwać — szybko przychodzi, ale równie szybko odchodzi, a im więcej kryzysów przezwyciężysz tym trudniej będzie Ci się poddać!

Trenuj świadomie, osiągaj sukcesy i ciesz się życiem!
Norbert Gotz trener personalny

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Bieg po Nowe Życie