Gdy nie mam ochoty na trening..., czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych?

Nowy rok to idealny moment na to, aby wprowadzić w swoim życiu zmiany. Także te dotyczące zmiany sposobu odżywiania, rozpoczęcie regularnej aktywności fizycznej czy po prostu zgubienie zbędnych kilogramów. Niestety oblężenie fitness klubów, które obserwujemy wraz z rozpoczęciem stycznia zaczyna drastycznie spadać już w połowie lutego. Dlaczego tak się dzieje?

Podejmując decyzję o przebudowie swojego ciała należy sobie przede wszystkim zdać sprawę, że kształtowanie ciała jest bardzo trudnym procesem, ponieważ wymaga ono natychmiastowych kosztów, a ewentualne zyski odroczone są w czasie. I nie chodzi mi tutaj tylko o kwestie finansowe takie jak zakup karnetu do klubu fitness czy karnetu na treningi personalne, ale przede wszystkim o to, że musisz poświęcić czas na: przygotowanie posiłków, odbycie sesji treningowej, odpoczynek.

Musisz także zmierzyć się ze swoimi słabościami i kryzysami, ze swoim "nie chcę mi się". Innymi słowy musisz włożyć wiele wysiłku w cały proces, aby pojawiły się zyski Twojej inwestycji — Twoje nowe ciało, nowa jakość. Nie zobaczysz tego od razu, potrzeba tygodni, miesięcy, aby uzyskać wymarzony efekt… Ale warto!

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

Człowiek z reguły poddaje się, ponieważ wymaga zbyt wiele na samym początku. Chciałby zobaczyć spektakularne efekty po miesiącu pracy, a gdy tak się nie dzieje pojawia się niechęć do kontynuacji treningu. I te myśli, że ruch jest nie dla mnie, zdrowe odżywianie w sumie też nie, a najchętniej poleżałbym dziś na kanapie… Musisz przede wszystkim dać sobie czas na wdrożenie zmian. Nie ma możliwości zmienić swoich nawyków z dnia na dzień. To jest proces, który musi po prostu trwać.

W momencie gdy masz ciężki dzień, nic się nie układa, a w dodatku problemy w pracy i w domu dają się we znaki i jeszcze odzywa się Twój wewnętrzny leń, który najchętniej schowałby Cię pod czterema kocami i przezimował do wiosny, a Ty masz jeszcze iść na trening… W ten dzień potrzebujesz aktywności fizycznej bardziej niż kiedykolwiek indziej!

Najlepsze fitnessowe motywatory


Ma to ogromne znaczenie dla utrzymania Cię w wysokim poziomie motywacji. W momencie jeżeli odpuścisz, poczujesz się jeszcze gorzej i dodatkowo pojawi się uczucie, że znowu nie dałem rady, jestem do niczego… Idź na trening! Załóż buty i przyjdź! Zrób połowę tego co masz zaplanowane, ale przyjdź i poćwicz, utrzymaj regularność procesu, a gwarantuję Ci, że po wyjściu z siłowni poczujesz się lepiej i Twój dzień już nie będzie taki straszny.

Musisz mieć także świadomość, że kryzysy, chwile zwątpienia, trudne momenty będą się pojawiać i są zupełnie czymś naturalnym. Po dwudziestym kryzysie, którego doświadczysz zorientujesz się, że kryzys jest czymś co po prostu trzeba przetrwać — szybko przychodzi, ale równie szybko odchodzi, a im więcej kryzysów przezwyciężysz tym trudniej będzie Ci się poddać!

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Trenuj świadomie, osiągaj sukcesy i ciesz się życiem!
Norbert Gotz trener personalny

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu 7 ćwiczeń spalających najwięcej kalorii Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Jak pozbyć się bryczesów za pomocą ćwiczeń? Najpopularniejsze treningi Ewy Chodakowskiej Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn

Popularne w tym tygodniu:

Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Czy piersi lubią ćwiczyć? 10-minutowy trening wzmacniający organizm Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Co jeść przed treningiem? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Trening w parze - zalety 4 najlepsze sporty dla kobiet